تکنیک های مدیریت عناصر در صفحه ساز المنتور

نویسنده

ایران المنتور

تکنیک های مدیریت عناصر د رطراحی با استفاه از کلیک راست

1. تکثیر (Duplicate)

این گزینه به شما اجازه می‌دهد تا یک کپی دقیق از عنصر انتخاب‌شده ایجاد کنید. این عملکرد به شما کمک می‌کند تا به‌سرعت عناصر مشابه را در صفحه خود ایجاد کنید بدون نیاز به طراحی مجدد.

2. کپی (Copy)

با این گزینه، شما می‌توانید عنصر انتخاب‌شده را کپی کنید. سپس می‌توانید آن را در مکان دیگری در همان صفحه یا در صفحات دیگر بچسبانید.

3. پیست (Paste)

این گزینه به شما امکان می‌دهد تا عناصر کپی‌شده را در مکان جدید قرار دهید. این می‌تواند شامل عناصری باشد که در همان صفحه یا در یک صفحه دیگر کپی شده‌اند.

4. چسباندن استایل (Paste Style)

این گزینه به شما امکان می‌دهد تا استایل (رنگ‌ها، حاشیه‌ها، اندازه‌ها و غیره) عنصر کپی‌شده را به عنصر دیگری بچسبانید. این به شما کمک می‌کند تا استایل‌ها را به‌راحتی بین عناصر مختلف منتقل کنید.

5. بازنشانی اولیه استایل‌ها (Reset Styles)

با این گزینه، می‌توانید تمامی تنظیمات استایل‌های عنصر انتخاب‌شده را به حالت پیش‌فرض بازگردانید. این گزینه زمانی مفید است که می‌خواهید تغییرات انجام‌شده را لغو کنید و به تنظیمات اولیه برگردید.

6. ذخیره به عنوان پیش‌فرض (Save as Default)

  • این گزینه به شما این امکان را می‌دهد تا تنظیمات استایل عنصر را به‌عنوان تنظیمات پیش‌فرض ذخیره کنید. این به این معناست که هر زمان که از آن عنصر استفاده کنید، به‌طور خودکار با این تنظیمات بارگذاری خواهد شد.

7. ذخیره به عنوان جهانی (Save as Global)

با استفاده از این گزینه، می‌توانید یک عنصر یا مجموعه‌ای از عناصر را به‌عنوان یک عنصر جهانی ذخیره کنید. این به شما امکان می‌دهد تا تغییرات انجام‌شده بر روی این عنصر در هر نقطه از وب‌سایت به‌طور خودکار به‌روزرسانی شوند.

8. حذف (Delete)

این گزینه عنصر انتخاب‌شده را از صفحه حذف می‌کند. با استفاده از این گزینه، می‌توانید عناصری که دیگر به آن‌ها نیاز ندارید را به‌راحتی پاک کنید.

9. کپی از کل محتوا (Copy All Content)

با انتخاب این گزینه، شما می‌توانید تمامی محتوای عنصر انتخاب‌شده (شامل متن، تصاویر، و استایل‌ها) را کپی کنید. این امکان به شما می‌دهد که به‌راحتی محتوای یک عنصر کامل را برای استفاده در جای دیگر منتقل کنید، بدون نیاز به کپی کردن هر بخش به‌صورت جداگانه.

10. پاک کردن کل محتوا (Clear All Content)

این گزینه به شما اجازه می‌دهد تا تمامی محتوای عنصر انتخاب‌شده را به‌طور کامل حذف کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که عنصر را خالی کنید و از آن به‌عنوان یک عنصر پایه برای اضافه کردن محتوای جدید استفاده کنید، بدون نیاز به حذف و ایجاد دوباره عنصر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت راهنمای تخصصی برای بهبود کار با المنتور
دریافت راهنمای تخصصی برای بهبود کار با المنتور