OFF
%33
ویژه روز کارآفرینی
کدتخفیف
EPS33

درآمد فروشگاه اینترنتی چقدره؟

ایجاد یک فروشگاه اینترنتی و کسب درآمد از آن، امروزه توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. افرادی که به دنبال ایجاد یک فروشگاه اینترنتی و کسب درآمد از آن هستند ممکن است سوالات بسیاری در ذهنشان بوجود بیاید. فروش اینترنتی بستر‌های گوناگونی دارد. مثلا فروش از سایت، فروش از اینستاگرام و یا موارد مختلفی که در بستر اینترنت قابل انجام هستند. در ادامه مطالبی مربوط به فروش اینترنتی در بستر وب سایت را برسی کرده تا به یک جمع بندی کامل و جامع برسیم.

آنچه در این مطلب می خوانید

.
.
5 راهکار تخصصی
برای بهبود کار با المنتور

فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی، به معنی بستری برای خرید و فروش است، اما این بستر، در فضای اینترنت بوده و جایگزینی مناسب برای کسب و کار‌های فیزیکی هستند. امروزه و با گسترش استفاده از اینترنت، تمام انسان ها، پیر و جوان، زن و مرد همه با اینترنت آشنایی نسبی دارند و این فضا، کار را برای انجام همه فعالیت ها آسان کرده. از جمله این فعالیت ها، خرید و فروش است. شما به راحتی میتوانید، محصولات خود را در بستر وب برای فروش قرار دهید و نگران مشکلاتی از قبیل مکان فروش، مشتریان محلی، سرقت اموال از مغازه و… نباشید. در این فروشگاه ها به راحتی میتوانید مغازه ای به وسعت یک کشور داشته باشید و خریدارانی از سرتاسر کشور برای خود بیابید. در ادامه به بررسی این فروشگاه ها و درآمد حاصل از آن می پردازیم.

درآمد فروشگاه اینترنتی چطور است؟

نکته قابل توجه ای که باید در همین ابتدا کار به شما گوشزد کرد این است که به یاد داشته باشید تضمین قرص و محکمی مبنی بر کسب درآمد بالا از فروشگاهی که راه اندازی می نمایید وجود ندارد.

همه چیز بستگی به تلاش و پشتکار و توانایی شما دارد. در ماه های ابتدایی کار باید صبر داشته باشید و تلاش کنید و خیلی توقع درآمد نداشته باشید. اگر در این ماه های اول به خوبی تلاش کنید تا سایت خود را در موتورهای جستجو به صورت اصولی معرفی کنید، کم کم می توانید انتظار شروع درآمد را داشته باشید. رفته رفته با بالا بردن کیفیت و تلاش بیشتر کار فروشگاه اینترنتی شما رونق خواهد گرفت و به در آمد های بالا نیز خواهید رسید.

یک وب سایت نیز همانند یک مغازه می‌باشد. باید برای این مغازه مجازی وقت بگذارید و تلاش کنید. هیچگاه خسته نباشید تا نتیجه کار خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ببینید. مهم ترین سرمایه ای که شما باید برای این مغازه مجازی خود بگذارید زمان، زمان و زمان است. زمان معجزه می‌کند.

در نتیجه ….

  • عدم داشتن توقع مالی در ابتدای کار
  • معرفی سریع و اصولی سایت به موتور جستجو گوگل
  • تلاش خستگی ناپذیر

انواع روش‌های راه اندازی سایت فروشگاه اینترنتی

راه اندازی یک سایت فروشگاه آنلاین کاملا به پارامتر های مختلفی از جمله نوع فروشگاه، مقیاس فروشگاه، نوع کسب و کار شما و روشی که برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی انتخاب می کنید، بستگی دارد. برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی روش های مختلفی وجود دارد که در این اینجا به دومورد آن می‌پردازیم…

1 – ایجاد یک فروشگاه اینترنتی از صفر با برنامه نویسی

سخت ترین راه برای ایجاد یک سایت فروشگاهی این روش است که شما باید با تسلط بر زبان های برنامه نویسی وب از صفر یک سایت فروشگاهی را بر اساس سلیقه و نیاز خود کدنویسی کنید. که در این روش از روش های دیگر بیشتر است و هزینه های بیشتری را نیز به همراه خواهد آورد.

مزایا

  • تسلط بر تمامی بخش‌های سایت
  • رفع مشکلات در کمترین زمان
  • توسعه و شخصی سازی همیشگی

معایت

  • نیاز به صرف زمان جهت فراگیری زبان برنامه نویسی (حداقل تا 5 سال)
  • عدم وجود تمرکز بر روی فروش ( تمرکز در این روش فقط بر روی طراحی می‌باشد)
  • نیازمند دانش برنامه نویسی همیشه بروز

2 – سفارش به شرکت‌های طراحی سایت

اگر برای طراحی سایت خود عجله دارید و یا اصلا قصد ندارید خودتان سایت فروشگاهی خود را طراحی کنید، میتوانید از شرکت‌های طراحی در این حوزه کمک بگیرید که در کمترین زمان ممکن سایت شمارا طراحی نمایند. این شرکت ها با ترجبه بالایی که دارند می‌تواندد به راحتی یک سایت خوب را در مدت زمان کوتاهی در اختیار شما قرار دهند.

مزیا

  • تحویل سریع پروژه
  • طراحی حرفه‌ای و بروز

معایت

  • نیازمند هزینه نسبتا زیاد و همیشگی
  • عدم وجود بروزرسانی همیشگی
  • پشتیبانی محدود و مشخص
  • عدم تامین تمامی نیازهای کارفرما

3 – ساخت فروشگاه توسط یک برنامه نویسی و طراح سایت

2 – استفاده از وردپرس برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

امروز سیستم های مدیریت محتوا جهت راه اندازی وبسایت به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده اند.از معروف ترین ها و محبوب ترین آن ها می توان به وردپرس اشاره کرد. سیستم های مدیریت  محتوا از امکانات بالایی برخوردار هستند  و ابزار های مختلفی مخصوص انواع سایت ها از جمله فروشگاه های اینترنتی برای آن ها توسعه داده شده است و در حال حاضر در دسترس عموم قرار دارد. , راه اندازی سایت را برای کاربران بسیار آسان نموده است و یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت آن ها نیز همین امکانات آسان و گسترده این سیستم های مدیریت محتوا می‌باشد.

ساده ترین راه برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟

با استفاده از روش های بالا می توانید فروشگاه اینترنتی را شروع کنید. اما اگر آشنایی نسبی با کد نویسی نداشته باشد، و یا اگر تمایل به واگذرای کار به بیرون نیز داشته باشد، نیاز به صرف هزینه بالا خواهد بود و در نهایت نیز ممکن است خواسته شما با فروشگاه تحویلی مشتری مغایرت داشته باشد. برای رفع این مشکل، استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس بسیار مناسب و مقرون به صرفه می‌باشد.

وردپرس به تنهایی هیچگونه امکانات خاصی ندارد. با استفاده از ماژول ها و افزونه های کاربردی که برای این سیستم مدیریت محتوا ایجاد شده. حال می توان گفت که می‌توانیم با استفاده از وردپرس به راحتی فروشگاه خود را توسعه دهیم. از جمله این ماژول ها؛ افزونه صفحه ساز المنتور می‌باشد

استفاده از المنتور برای راه اندازی وبسایت فروشگاهی

از جمله ساده ترین راه های طراحی یک وبسایت، مخصوصا وبسایت های فروشگاهی، استفاده از صفحه ساز المنتور است. با استفاده از المنتور، شما قادر خواهید بود بدون دانش کد نویسی، فروشگاه مد نظر خود را شخصا ایجاد کرده و نیاز به صرف هزینه بالا برای انجام این کار نداشته باشید. تنها کافیست اصول را اندازی فروشگاه اینترنتی را با استفاده از المنتور بدانید و قدم به قدم برای انجام این کار پیش بروید.

اعتماد کاربران را جلب نمایید

برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی احتمالا بدون مجوز هم  خیلی دچار مشکل نشوید اما باید توجه داشته باشید که مشتری و بازدیدکننده ای که به سایت شما مراجعه می کند شما را ندیده است و قادر هم نیست از نزدیک محصول را پیش از خرید ببیند پس برای اینکه کمی اطمینان مشتری را بالا ببرید به شدت توصیه می شود حتما دنبال کسب مجوز های لازم بروید.

اصلی ترین و متداول ترین مجوز  فروشگاه های اینترنتی ای نماد یا نماد الکترونیکی است که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک که زیر مجموعه وزارت صمت است صادر می شود و این نماد نیز دارای انواع مختلفی از جمله نماد موقت و نماد الکترونیک دائم یک ستاره و نماد الکترونیک دائم دو ستاره می باشد.

برای دریافت نماد الکترونیکی یا ای نماد لازم است تا به سایت enamad.ir مراجعه کره و پس از ثبت نام مراحل دریافت نماد الکترونیکی را طی نمایید.

این نماد، باعث ثبت شدن کسب و کار شما شده تا کاربران بتوانند به فروشگاه اینترنتی شما اعتماد کنند. اگرچه که شاید شما قصد سو استفاده و یا کلاهبرداری نداشته باشید اما در صورتی که نماد اطمینان دریافت نکنید، کاربر به راحتی به شما اطمینان نخواهد کرد.

درامد فروشگاه اینترنتی بیشتر است یا مغازه فیزیکی؟

یک فروشگاه اینترنتی نسخه مدرن و دیجیتال مغازه ها می باشد با این تفاوت که محدودیت های یک فروشگاه اینترنتی بسیار کمتر است و شما می توانید صرف زمان و هزینه به درآمد های بالاتری نسبت به مغازه های متداول برسید. در این نوع فروشگاه ها، شما محدودیتی در رابطه با تعداد کاربران نخواهید داشت. کاربرانی حتی از مسافت های بسیار دور، میتوانند خریدهای فروشگاه شما باشند و در حقیقت، در تمام شهر ها و بخش های کشور، شعبه ای خواهید داشت

تعامل صحیح با کاربران

همانطور که می دانید بیشتر بازدیدکننده های سایت ها از موتور های جستجو وارد می شوند پس هرچه ما بیشتر بر روی سئو یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو سرمایه گذاری کنیم باید به نتایج بهتری برسیم.

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که وقتی قصد خرید محصولی را از فروشگاه های اینترنتی دارید دوست دارید در مورد آن محصول بیشتر بدانید و مطالب بیشتری در این باره مطالعه کنید. رفتار بقیه افراد نیز به همین شیوه است مشتری امکان از نزدیک دیدن محصول را در خرید اینترنتی ندارد پس هرچه بیشتر در مورد محصول به او توضیح دهید اعتماد و  نظر او را بیشتر به سمت محصول مورد نظرش جلب کرده اید و حتی ممکن است تشویق به نوشتن کامنت یا نظر دادن هم بشود. پس تا می توانید به تولید محتوا در مورد محصولات فروشگاه اینترنتی خود اهمیت بدهید.

شما باید در راه ارتقا کیفیت فروشگاه اینترنتی خود همیشه نیم نگاهی به رقبای بزرگ خود داشته باشید. آن ها را آنالیز کنید، سعی کنید از نکات قوت و ضعف آن ها درس  های لازم را بگیرید و سعی کنید اشتباهات آن ها را تکرار نکنید.

از یک اتاق

اگرچه که ما در ایران، امکان سفارش مستقیم از فروشگاه هایی مانند آمازون و… را نداریم، اما این فروشگاه هاف بزرگترین و ژولسازترین فروشگاه های جهان هستند که از یک جرفه و یک اتفاق، و با مقیاس کوچک شروع به کار کرده اند و اکنون به این جایگاه رسیده اند. با توجه و دقت در این فروشگاه ها، و کسب ایده از آنها، میتوان یک فروشگاه اینترنتی معتبر در ایران راه اندازی کرد.

نگاهی بر درامد برخی از معروفترین فروشگاه های اینترنتی در ایران

کسب درامد از فروشگاه اینترنتی، به عوامل زیادی بستگی دارد. خوشبختانه به دلیل عدم وجود رقابت زیاد در ایران شاید مسیر پیشرفت بسیار آسان تر از کشورهایی باشد که از سال های خیلی قبل وارد این حوزه شده و رقبای خیلی زیادی در هر زمینه ای وجود دارد. انواع زیادی از فروشگاه های اینترنتی در ایران وجود دارد اما شما می توانید با ارائه خدماتی با کیفیت بالاتر، جایگزین این فروشگاه ها نیز باشید. انواع مختلفی از فروشگاه های اینترنتی در ایران وجود دارد که برخی از انواع این فروشگاه ها به صورت زیر هستند.

سود فروشگاه اینترنتی، چند صد برابر هزینه!

گاهی ممکن است این سوال به وجود بیاید که آیا با هزینه های راه اندازی یک وبسایت فروشگاهی، راه اندازی آن به صرفه خواهد بود؟ پاسخ به این سوال قطعا بله است. اما در شرایطی که شما، تلاش و پشتگار لازم برای انجام این کار را داشته باشید. چند ماه نخست، حتی ممکن است زیان نیز داشته باشید اما مطمعن باشید در صورت تلاش کافی، بعد از چند ماه به سود دهی خواهید رسید و در عرض مدت کوتاهی، تمام هزینه ها و زیان های ابتدایی جبران شده و سود چشمگیری از این کار حاصل خواهد شد.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، فروشگاه های اینترنتی و در بستر وب، کزایای زیادی نسبت به فروشگاه های فیزیکی خواهند داشت که افزارد را جذب این کار خواهد کرد. در صورت انتخاب مسیر درست و مناسب برای انجام این کار، شما میتوانید با هزینه اندک و کارایی بالا، وبسایت خود را راه اندازی کرده و سپس کسب و کار مختص به خود را داشته باشید. در صورتی که از خلاقیت، تخصص و ریسک استفاده کنید، مطمعنا خواهید توانست در این راه موفق شده و یک فروشگاه اینترنتی بزرگ را راه اندازی کنید. حتی که کزیت رقابتی و یک ارزش کوچک، میتواند شما را جایگزین فروشگاه های بزرگ کند و این، شگفتی دنیای وب است!

گروه تعامل با کاربران فعال المنتور

ID: ir_elementor

پرسشی دارید؟ پاسختان را خواهیم داد ...

یک پاسخ

  1. استاد معلمی عزیز …
    مثل همیشه خوب ، جامع و مانع .
    عالی بود .
    سپاس از رهنمودهای ارزشمند شما .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه تعامل با کاربران فعال المنتور

ID: ir_elementor

مینی دوره طراحی مگامنو

فقط 3 روز

%50 تخفیف

دریافت راهنمای تخصصی برای بهبود کار با المنتور
دریافت راهنمای تخصصی برای بهبود کار با المنتور

ویرایش پروفایل