ستاره دار کردن مطالب در گوگل

ستاره دار کردن مطالب در جستجوی گوگل

چطور در گوگل ستاره دار شویم؟ چگونه در گوگل مطالب خود را ستاره دار کنیم؟ امروز قصد داریم توضیح کاملی در خصوص نمایش مطالب ستاره دار شده در گوگل به شما عزیزان بدهیم. این موضوع را می توان یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در سئو سایت و افزایش نرخ کلیک دانست. در این مقاله به بررسی دو روش ستاره دار کردن مطالب در جستجوی گوگل خواهیم پرداخت. همچنین در ادامه به افزودن ستاره به نتایج گوگل با استفاده از افزونه در ورپرس و بدون نیاز به کد نویسی می پردازیم. در پایان مقاله هم مشکلات ستاره دار نشدن مطالب در گوگل و عوامل تاثیر گذار بر آن را بررسی خواهیم کرد.

آنچه در این مطلب می خوانید

.
.
5 راهکار تخصصی
برای بهبود کار با المنتور

نمایش ستاره در مطالب در گوگل (ستاره در جستجوی گوگل)

آیا به دنبال روشی برای نمایش مطالب خود به صورت ستاره دار در گوگل هستید؟ آیا دوست دارید تا از طریق ستاره دار کردن مطالب خود در گوگل سئو و میزان بازدید سایت خود را بهبود ببخشید؟ اقداماتی را برای این کار انجام داده اما در روند اجرای آن دچار مشکل شده اید؟

امروزه همزمان با گسترش کسب و کار های اینترنتی و ظهور سایت های متفاوت در یک حوزه کاری باعث افزایش رقابت در کسب و کار های اینترنتی شده است. گوگل را می توان یکی از مهم ترین علل های ورودی گرفتن و افزایش بازدید سایت و همچنین افزایش فروش دانست.

همانطور که احتمالا می دانید گوگل همواره به دنبال نمایش بهترین نتایج خود به کاربران است. به همین علت باید سعی کنید تا وب سایتی قدرتمند با محتوایی (پادشاه سایت!) کامل و قوی داشته باشید تا بتوانید در نتایج گوگل همیشه در رتبه های بالاتر از رقبای خود قرار بگیرید.

در این مقاله قصد نداریم در خصوص سئو و عوامل موثر بر آن صحبت کنیم! اما همانطور که گفتیم یکی از علل های افزایش نرخ کلیک و افزایش سئو را می توان استفاده از مطالب ستاره دار در گوگل دانست. اما چطور باید این کار را انجام داد؟ در ادامه به بررسی عوامل موثر بر افزایش نرخ کلیک در نتایح گوگل خواهیم پرداخت.

عوامل موثر بر افزایش نرخ کلیک در گوگل

ارتباط معنایی در سایت

جایگاه مطلب در نتایج: هر قدر مطلب شما در رتبه و صفحه بالاتر و بهتری قرار گیرد بازدید بیشتری دریافت خواهید کرد.

عنوان: یک عنوان جذاب و مناسب را هم می توان یکی از علت های افزایش نرخ کلیک دانست.

توضیحات: توضیحاتی که در زیر عنوان در نتایج گوگل نمایش داده می شوند هم می توانند مخاطب را جذب کرده و باعث افزایش نرخ کلیک در سایت شما شوند.

ریچ اسنیپ ها: با ریچ اسنیپ ها مقالات خود را با به صورت متمایز و متفاوتی در نتایج گوگل نمایش دهید. ریچ اسنیپ ها شامل نمایش به صورت ستاره دار می باشند که یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در سئو هستند.

تعاریف مهم برای نمایش ستاره در گوگل

در این قسمت در خصوص سه اصطلاح مهم توضیحی ارائه خواهیم داد.

Structured Data: استراکچر دیتا داده های ساختاری بوده که در کد های وب سایت شما جای می گیرند و مفهوم کد های سایت شما را برای موتور های جستجوگر مثل گوگل قابل درک خواهند کرد.

Schema Markup: نوع استانداری از Structured Data بوده که به منظور اضافه کردن کد های استراکچر دیتا به سایت مورد استفاده قرار می گیرد و توسط موتور های جستجوگر قابل شناساییست. این استاندارد توسط وب سایت Schema.org و با هماهنگی موتور های جستجوگر تعیین می شود.

Rich Snippets: هنگامی که موتور های جستجوگر کد های سایت شما را درک کردند این امکان وجود دارد که نحوه نمایش مطالب در وب سایت شما در نتایج نغییر کند. به نحوه نمایش متفاوت وب سایت ها در نتایج موتور های جستجوگر ریچ اسنیپ می گویند. حال، از نمونه های محبوب و پرکاربر از این نوع نمایش را می توان ستاره دار کردن مطالب دانست که در این مقاله به صورت اختصاصی به بررسی آن خواهیم پرداخت.

مطالب ستاره دار در گوگل، مثل آب خوردن!

مطالب ستاره دار در گوگل، مثل آب خوردن!

ستاره دار شدن در گوگل نیاز به قرار دادن کد های اسکیما در وب سایت است. در حالت کلی برای انجام این کار نیازمند دانش کد نویسی خواهید بود؛ اما شاید با خود بگویید اگر کد نویسی بلد نباشیم چه؟ پس چطور در گوگل ستاره دار شویم؟ به راحتی و مثل آب خوردن!

دو روش ستاره دار شدن در گوگل

  1. کد نویسی اسکیما برای سایت
  2. استفاده از افزونه اسکیما برای وردپرس

نگران نباشید، با وجود سیستم مدیریت محتوای وردپرس و افزونه های بی شمار آن، با نصب یک افزونه هم شما بدون نیاز به دانش کد نویسی قادر خواهید بود تا در گوگل ستاره دار شوید! توسط این افزونه به سادگی و با چند کلیک سایت خود را آماده تحولی بزرگ کرده و بازدید وب سایت خود را افزایش دهید. در ادامه به معرفی بهترین افزونه موجود و نحوه پیکربندی آن خواهیم پرداخت. اینجا ایران المنتور است؛ با ما همراه باشید.

ستاره دار شدن در گوگل ( معرفی بهترین افزونه)

از بهترین افزونه های ستاره گوگل برای وردپرس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزونه ستاره گوگل برای وردپرس WP Schema Pro (بهترین)

افزونه ستاره در وردپرس WP Review Pro

افزونه Taqyeem

افزونه WordPress Google Reviews & Ratings

افزونه Rating-Widget Plugin

معرفی افزونه WP Schema Pro

معرفی افزونه WP Schema Pro

با دانلود افزونه WP Schema Pro فارسی، دیگر استفاده از اسکیما در وردپرس و افزودن استراکچر دیتا کار سختی نیست. بدون نیاز به کدنویسی و دانش برنامه نویسی و تنها با رابط کاربری آسان و چند کلیک ساده می توانید نشانه گذاری اسکیما را در وردپرس خود انجام دهید. تنظیمات اسکیما مارک آپ وردپرس که در پیکربندی انجام می دهید، استراکچر دیتا و کدهای اسکیما را به طور خودکار به تمام برگه ها و نوشته های سایت یا موارد مشخص شده اعمال می کنند. شما می توانید اسکیما را برای تک تک نوشته ها و برگه به صورت جداگانه تعریف کنید یا با تعریف حالت های کلی، آن ها را به دسته ای از مطالب اختصاص دهید.

مشکل ستاره دار نشدن مطالب در نتایج جستجوی گوگل + راه حل

گاهی ممکن است در روند انجام ستاره دار کردن مطالب خود با مشکل مواجه شوید. در این قسمت قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم و مشکلاتی که ممکن است در روند نمایش ستاره در نتایج رخ دهد را مورد بررسی قرار دهیم.

1-استفاده از افزونه دارای مشکل در ستاره دار کردن گوگل

یکی از مهم ترین موارد برای افزودن ستاره به نتایج گوگل، انتخاب یک افزونه مفید و مناسب است. گاهی ممکن است انتخاب اشتباه در افزونه مورد نظر، موجب ماه ها سردرگمی و اتلاف وقت شما شود. بار ها مشاهده شده است که یک افزونه به دلیل عدم بروز بودن و یا اشکال در ساختار آن با کد نویسی اشتباه و یا ترجمه غیر اصولی و غیر حرفه ای همواره دچار مشکل شده است. پس پیشنهاد می کنیم از همان ابتدا در انتخاب افزونه مورد نظر خود دقت کنید.

روش حل مشکل: استفاده از افزونه بدون نقص و کامل و بروز

توصیه ایران المنتور: استفاده از افزونه WP Schema Pro

حال چطور صحت عملکرد یک افزونه اسکیما را مورد بررسی قرار دهیم؟

اگر یک افزونه ستاره گوگل در وب سایت خود نصب کرده اید و می خواهید از صحت عملکرد آن را مطلع شوید، یک راه حل وجود دارد؛ برای بررسی اینکه آیا کدهای اسکیما به درستی در سایت شما فعال شده است یا خیر می توانید از ابزار رسمی Structured Data گوگل در لینک Testing Tool استفاده کنید.

2-پراکندگی موضوعات در وب سایت شما و عدم تمرکز روی یک موضوع

اگر یک سایت با موضوعات متفاوت و مختلف دارید و در یک حوزه تخصصی کار نمی کنید احتمالا با مشکل ستاره دار نشدن مطالب در گوگل رو به رو خواهید بود. این موضوع برای موتور های جستجوگر گوگل بسیار مهم است. در صورتی که در سایت خود مقالات یا محصولاتی در موضوعات مختلف تولید و منتشر می کنید، شانس کمتری برای ستاره شدن در گوگل خواهید داشت.

روش حل مشکل: فعالیت سایت خود را با تمرکز در یک حوزه مشخص جلو ببرید.

3-مشکل ستاره دار نشدن مطالب در گوگل به دلیل تداخل با افزونه وردپرس فارسی

در بسیاری از سایت ها از افزونه وردپر فارسی برای نمایش اعداد فارسی در سایت استفاده می شود. در تنظیمات این افزونه گزینه ای برای تبدیل اعداد به فارسی در وردپرس وجود دارد. با فعال سازی این گزینه در تنظیمات تمام اعداد در وردپرس از جمله عدد مربوط به امتیاز مطلب یا محصول نیز به فارسی تغییر خواهد کرد. این مورد موجب عدم شناسایی عدد مربوط به امتیاز توسط موتور جستجوی گوگل شده و در نتیجه هیچ امتیازی در کدهای اسکیما شناسایی نمی شود و به همین علت مشکل ستاره دار نشدن مطالب در گوگل پدید می آید.

مشکل ستاره دار نشدن مطالب در گوگل به دلیل تداخل با افزونه وردپرس فارسی

روش حل مشکل: به منظور رفع این مشکل تیک گزینه تبدیل اعداد به فارسی برای متن نوشته ها و نیز تنظیمات خاص را از تنظیمات افزونه وردپرس فارسی غیرفعال کنید.

4-عدم صبر و عجله برای ستاره شدن در جستجوی گوگل

در صورتی که به دنبال ستاره دار شدن در گوگل هستید و یک افزونه اسکیما هم در سایت خود نصب کرده اید، کاملا طبیعی است که خیلی سریع نمی توانید در گوگل ستاره دار شوید. شاید از یک هفته تا چند ماه زمان ببرد؛ همانطور که گفتیم شاید مهم ترین علت در ستاره دار نشدن متمرکز نبودن سایت روی یک موضوع است. البته شاید گوگل موارد دیگری را نیز در نظر داشته باشد که اطلاعاتی در این خصوص ارائه نشده است. در کل نگران نباشید و به کار خود ادامه دهید.

روش حل مشکل: صبر!

نتیجه پایانی

در این مقاله به بررسی موضوع ستاره شدن در گوگل پرداختیم. افزونه های مورد تایید و موجود را نام برده و عوامل ستاره دار نشدن را هم توضیح دادیم. در صورت ارائه هرگونه پیشنهاد و انتقاد می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید.

گروه تعامل با کاربران فعال المنتور

ID: ir_elementor

پرسشی دارید؟ پاسختان را خواهیم داد ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه تعامل با کاربران فعال المنتور

ID: ir_elementor

مینی دوره طراحی مگامنو

فقط 3 روز

%50 تخفیف

دریافت راهنمای تخصصی برای بهبود کار با المنتور
دریافت راهنمای تخصصی برای بهبود کار با المنتور

ویرایش پروفایل